Zapraszamy do udziału dzieci w wieku 0-3 lata i ich opiekunów. W naszym kalendarzu znajdziecie szeroki wachlarz zajęć prowadzonych przez ekspertów w swojej dziedzinie. Sprawdźcie ich termin, opis, a następnie zarezerwujcie dla siebie miejsce. Posiadacze Karty Malucha Silver lub Gold w zależności od wybranego pakietu nie ponoszą żadnych kosztów.
Wprowadź swoje dziecko do muzycznego świata i otwórz furtkę do nieskończonych korzyści! Zajęcia umuzykalniające to prawdziwa skarbnica do rozwoju maluchów! Zapraszamy dzieci od 4 miesiąca życia wraz z rodzicami i opiekunami. Już na wczesnym etapie życia stwarzamy dzieciom możliwość rozwijania wrodzonej wrażliwości muzycznej i ekspresję poprzez muzykę, pobudzamy zmysły.
Joanna Słowińska – wokalistka, pedagożka, nauczycielka zajęć umuzykalniających w żłobkach i przedszkolach, edukatorka muzyczna. Założycielka Otwartych Dźwięków.
W Fikołkach prowadzi zajęcia wykorzystujące teorię edukacji muzycznej prof. Edwina E. Gordona, C. Orffa, Z. Kodaly’a, E.Dalcroze’a, które polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu oraz innych aktywności muzycznych. Zajęcia kształtują wrażliwość, słuch muzyczny i rytmiczny, muzykalność. Wspierają rozwój mowy, koordynacji ruchowej i małej motoryki.
O czym warto pamiętać?
Nie zmuszamy dzieci do reagowania na muzykę – każde z dzieci inaczej przyswaja słyszane bodźce. Stwarzamy dziecku możliwość kontaktu z jak najbardziej różnorodną muzyką. Reakcja dziecka, w kontakcie z muzyką może być różna. Niektóre dzieci np. płaczą. Zazwyczaj nie zdarza się to ponownie – pamiętajmy, że dziecko potrzebuje czasu i oswojenia się z nową sytuacją.
Podczas zajęć:
słuchamy śpiewu
kołyszemy się w rytm muzyki,
śpiewamy różnorodne melodii i rytmiczanki,
korzystamy z kolorowych pomocy (chustki, piłeczki, bańki mydlane, woreczki gimnastyczne, chusta animacyjna, instrumenty perkusyjne)
zajęcia z plastyki sensorycznej pomagają stymulować rozwój dziecka poprzez zaangażowanie zmysłów: słuchu, wzroku, węchu, dotyku oraz smaku. Dzieci uczą się otaczającego ich świata poprzez zabawę z różnymi fakturami, co wpływa pozytywnie na ogólny rozwój, a zwłaszcza zdolności ruchowe, kreatywność oraz mowę.
Ważnym aspektem warsztatów jest również możliwość integracji dziecka z rodzicem i innymi uczestnikami zajęć. Pozwalamy dzieciom na dowolność w tworzeniu mas plastycznych oraz ich własnych dzieł sztuki. Każde zajęcia to nowa przygoda, a zróżnicowana tematyka zabiera uczestników za każdym razem w inną podróż smaków, dźwięków, faktur i zapachów.
W trakcie zajęć będziemy się brudzić. Prosimy o zabranie ubranek na zmianę.
Zajęcia ogólnorozwojowe wspierają rozwój motoryczny, poznawczy i społeczno-emocjonalny dzieci poprzez stymulację wszystkich zmysłów. Będziemy wspólnie ugniatać, przesypywać, segregować, doświadczać, skakać i pląsać w rytm muzyki. Nie zabraknie też masażyków i zabaw improwizowanych. Zajęcia dostarczą wiele radości ze wspólnej zabawy i będą świetną inspiracją do kontynuowania ich w zaciszu domowym.
4. FikoLaborki – warsztaty eksperymentalne / 30 minut / 2-3 lata
Warsztaty eksperymentalne skierowane są do wszystkich ciekawych świata dzieci. Poznawanie przez doświadczanie zaspokaja naturalną potrzebę dzieci. Nasi animatorzy czuwają nad zabawą młodych odkrywców, by w bezpiecznych warunkach mogły rozwijać myślenie przyczynowo- skutkowe. Pozwólmy zatem dzieciom działać!
5. Mały Mozart (umuzykalniające, 4 msc.- 3 lata)
To zajęcia muzyczne stworzone z myślą o najmłodszych melomanach, które wprowadzają dzieci w świat dźwięków i rytmu poprzez zabawę. Podczas zajęć dzieci poznają podstawowe instrumenty muzyczne, uczą się rozpoznawać dźwięki, a także eksperymentują z rytmem i melodią. W programie znajdą się wspólne śpiewanki, proste ćwiczenia rytmiczne, a także mini-koncerty na różnych instrumentach, które dzieci mogą dotknąć i wypróbować. Zajęcia rozwijają wrażliwość muzyczną, koordynację ruchową oraz uczą współpracy w grupie. Mały Mozart to doskonały sposób, by rozbudzić pasję do muzyki i odkryć w sobie małego artystę!
Autorski program zajęć oparty na wynikach najnowszych badań z obszaru neuronauki i pedagogiki muzycznej. Dzieci mają kontakt z różnorodnością rytmów, stylów muzycznych i wzorów tonalnych przy zaangażowanym udziale rodziców/opiekunów. Podczas zajęć śpiewamy piosenki zarówno w języku angielskim, jak i polskim, gramy na instrumentach perkusyjnych i sporadycznie korzystamy z akompaniamentu a przede wszystkim świetnie się bawimy i budujemy więzi w rytm wartościowej muzyki!